Wednesday, May 12, 2010

Takde Tajuk

aku rasa blog ni semakin terabai. aku tibe2 jadi malas gila nak update blog.
ketandusan idea adalah salah satu penyebabnya. nak kata aku busy, aku busy ngan membuta je kat bilik tu.
mungkin perasaan teruja aku bersantai di katilku yang sejuk berbanding katilku di terengganu, buat aku malas nak capai lappy aku.


tibe2 mama teriak dari bilik dia iyka, bangunn.. pegi mandi. kite nak g smbut besday ayah ni. dah bape jam tidur tak puas2 lagi ke??
mama cun melecunku tu dah berbunyik, dia lah jam yang paling berkesan untuk kejotkan aku.

cepat2 capai tuala, tiba2 teringat adamaya! aku mati kutu. nak mandy dulu atau tengok adamaya dulu?? akhirnya aku pilih adamaya . kehkeh, takpela, adamaya takde ulangan..

malam tu lepas aku mandi terus g makan. sebelum tu aku ngan adik aku Apit timbang berat dulu kat mesin yang bdekatan tempat aku makan tu. gatal tgn pasal duit syiling menimbun dalam poket.
dah sedia berdiri tegak sambil pejam mata.
tiba-tiba..


capit:mak aihhh.. biar betul iyka???
aku: bukak mata. (speechless ), betul ke ni ? "apit, akak baru timbang 2 bulan lepas,knp tak smpai 2 bulan dah naik 5kg? kau tumpang kaki kau ke tadi?? "
capit: mane ade ngek. kau tu da makin besar dah la iyka, hahahahha.
aku: apit, amik 20 sen ni, masukkn lagi.. kali ni kau buat betul2.


tett tett tett,
errr.. tbeliak lagi skali mata aku, terus aku tutup skrin tmpat papar berat ngan tinggi tu smpai mesin tu jadi sediakala.. bodossss! mamat cina yang jual handphone blakng mesin tu dari tadi tersengih2 pandang aku. ape aku kesahhh, terus laju menuju masuk PIZZA HUT. menu ni memang telah dirancang awal2, terpaksa lah aku makan, bagus2.. berkoyan-koyan lagi lah lemak aku..

1 comment:

kata kila said...

eh dear, berat i pon dah naik sobb sobb