Monday, May 31, 2010

Kenapa Minat Cerita Amoi Apek Korea?

Cuti semester kali ni aku rasa macam lama lah pulak, hari ni tak ada aktiviti yang menarik. Memang aku bosan tahap nak cakap sorang-sorang dah.. Nanti tak pasal-pasal aku dilabel gila. Akibatnya, aku pun menggatalkan tangan membukak peti besi dalam bilik aku, ape ada dalam peti besi tu? bukan besi pun sebenarnya. jengg jengg jengg , peti besiku mempersembahkan Koleksi Drama-drama,Filem, and Music Korea aku! wahahaha. Tiba-tibe je aku tersengih sorang2.. ......... (^_^)......... ehhhh? kira punye kira, aku rasa macam ada yang kurang je.. pikir punya pikir.. ouh, dah ingat! ade membe aku pinjam cerita korea aku tak pulangkan balik.. isk isk isk :'(

inilah koleksi-koleksi drama,filem,music korea yang ada kat peti besi aku, peti besi lagi .. tak la banyak pun, stakat beli yamg aku minat je..berpeluh aku susun haa, hahahaha. tapi ada yang lain2 masih sedang dipinjam :)

Kenapa aku suka tengok crita korea??
Kadang-kadang aku tersenyum, pastu marah..kalau dah marah.. bantal2 dalam bilik tu pun aku bleh lempar kat dinding, tak cukup lagi tu, aku kerut2 dahi pulak.. ni semua aksi-aksi aku time tengah tengok cite korea.. aku memang tak nak kene kacau time macam ni, hahahaha, tak cukup tengok kat tv, aku beli pulak koleksi drama..memang penat nak tunggu episod harian kat tv tu habes.. aku sanggup tidur 2-3 jam je semata-mata nak habiskan tengok cerita korea yang aku beli dalam masa 1 hari je.. biarlah tak cukup tidur, janji aku puas tengok dari permulaan sampai akhir episod. Sebenarnya, apa yang best sangat pasal cerita korea ni??
Bagi pandangan aku :

  1. Hero yang kacak, bergaya, romantik & heroin yang jelita, comel pasti mampu mencairkan hati para penonton.

  2. Adaptasi dari Novel dan Manga. Contohnya Full House,Lover in Paris, My Name is Kim Sam soon, ini semua berasal dari karya manga dan novel internet yang telah melalui tranformasi make over.

  3. Pelakon korea tak perlu cakap banyak, mesej dah sampai..tau2 aku dah meleleh.. :P

  4. Jalan cerita yang Menarik. Walaupun berkisar kepada percintaan, drama Korea kebanyakannya menyelitkan nilai murni, elemen kehidupan yang biasa dan dekat kepada penonton seperti halangan keluarga, dengki, percintaan dan dikhianati teman karib, darjat yang berbeza. keadaan ni seolah2 kita yang sedang mengalami situasi tersebut.

Tapi disebabkan sekarang dah sambung belajar, aku dah kurang amik tahu sangat pasal drama2 terbaru korea ni, sedih gak bila dah ketinggalan ni..hahaha. Tapi ape2 pun, aku tetap suke drama Korea. :)

Adakah anda salah seorang peminat korea?kenapa erk korang korang minat

6 comments:

ciek niena said...

dulu ciek minat sgt ngan drama korea ni.. pas 1, 1 tengok.. witch yoo hee la. my girl la.. boy over flower la.. huhu.. sumer nyer chumel3.. tapi skung ni dah lama xikut perkembangan semasa..

Lyka | Ezura said...

itu la pasal cik niena, skg lyka pun da kurang da ..taktaula apa faktor nye, hahahaha.

"ana" Muslimah ♥ said...

salam.. na mcelah ley x?? hehee.. ;)
~> akak mmg mnat cta korea.. sbbnya mcm sbb2 lyka gk.. hehee.. ;)

~> kolksi cta2 korea lyka by bngat... na 1 bley x? hehee.. ;) wassalam..

"ana" Muslimah ♥ said...

ops2, by bngat tu byk bngat taw.. hehee.. maaf taw lyka.. akak tsasul tep... ;) wassalam..

Lyka | Ezura said...

salam, takde celahnye pun,akak memang dialu2kan.. wahahah, akak nak meh la datang umah amik, agagagaga :)

Mind Me said...

bes korean drama nie sebab dorg comeyl xhingat!!
hahaa kadang2 wat kite rase nk masok je dlm drama 2 hah..hehe
n yeah i agree with u..dorg still paparkan moral values n so realistic ^^