Wednesday, May 5, 2010

Kisah Budak Tecik ngan Si Kakak

tengah aku membelek folder2 family aku, (rindu sangat sangat.) aku terbukak folder adik bongsu aku izran farhan. kenapa rasa nak nangis ni?

gile rindu budak kecik ni, umur dia 6 tahun. dah la kelakar, rajin lak tuh.. kalau aku suruh sapu umah, laju2 g belakang dapur amik penyapu. kalau aku suruh angkat kain kotor, laju2 dia agkat bakul g ke mesin basuh. wakakaka. mentang2 mama ayah keje, aku jadi raja di rumah yee kawan2, aku la raja.. raja mana??raja kapoor! hahahha.

dulu masa aku first tyme clash ngan first bf aku, dia la yang pujuk aku, lap air mata aku, peluk aku, siap dia tanya kenapa abg arep tinggalkan akak? (wah, pndai kau berbicara ye anak tecik) ape aku nak jawab? dia tau ke curang tu ape? kompem soalan dia aku leh jwab macam buat karangan spm..

aku teringat budak tecik ni cite kat aku 1 kisah yang buat aku terkenang zaman kanak2 aku dulu.

Satu hari di tengah hari yang terik, budak tecik ni baru balik dari tadika, macam biasa, dia akan kejutkan aku dari tidur, (teruknya aku hahaha.)

Budak tecik: kakak, bangunlaaa.. ciss ,style dia kejutkan aku ngan cara menarik baju aku..memang terbaik..
"kakak.. tadi kan kat tadika ..iyan terberak dlm seluar.."

Si kakak: hah, kau tak geti nak cakap ngan cikgu kau nak berak ke??kau takde mulut eh?? patutla seluar dia dah bertukar ke seluar lain..

Budak tecik: kan pagi tadi kakak anta iyan lambat g tadika, iyan dapat tempat duduk belakang, iyan dah cakap dah "cikgu, sy nak g tandas.".. tp cikgu tak dengar. banyak kali iyan panggil cikgu..

Si kakak:  "lahh.. aku anta lmbat eh pagi tadi?" (ckp dlm hati) sambil cuba memahami luahan hati dak tecik ni..

Budak tecik: iyan panggil cikgu lagi, banyak kali iyan panggil.. tiba2 iyan nak kentut, skali tengok2 iyan tercirit..banyak..

Si kakak: (dah berguling tyme ni.. kalau lah korang tengok mimik muka dia masa ni... hahahahahaha), habis tu, bau tak satu kelas??

Budak tecik: iyan cepat2 lari kat cikgu, iyan cakap kat cikgu iyan terberak dalam seluar. cikgu mara iyan sebab tak bagitau.. pastu cikgu cebok kan iyan..

*hahahahahaha. tiba2 aku teringat aku pun penah berak dlm seluar kat tadika dulu, aku pun kongsi  cite kat dakk tecik ni pulak.

korang tau ape reaksi dia lepas beberapa hari??..

emm.. emm..

dia dengan banggenye menceritakan kisah aku pulak kat kawan2 dia yang datang rumah masa tu sambil main PS 2 . muke tak bersalah langsung dak tecik ni..!

aku rasa macam %$&#*
geramnyee aku , geramm.. aku gerammmmm..
 

3 comments:

NU.YA.RA said...

alalalalaaaa....kiut miut nye...
tang pipi tu yg mahal.....
leh wat pakwe ni..tak kesah la...tercirit lam seluar pun...ngeh~~~~

b u L a n said...

hahahhaaaa. ko pon pnh bewak lam suar ? ekee.
sep3! ahaha

Liyka said...

nuyara> hahahah, kalau la dak tecik tu tau lyka sebarkan cite ni, hahahaha

bulan> kau pun same ke gilew? hahahah, eee pengotor.. hahaha