Thursday, May 20, 2010

Norma kehidupan, u will get what u give :)

aku memang terasa sangat hari ni.. sangat-sangat terasa. Kadang-kadang..ada kawan yang menggembirakan kita,dan kadang2 ada kawan yg menyakitkan hati kita..

Kawan yang menyakiti

>>di luarnya,muka manis bak madu..namun di dalamnye tersimpan perasaan busuk hati, dengki, iri hati dan segala macam prejudis terhadap kawannya

>>sering berprasangka buruk terhadap kawannya, sgala apa tindakan kawannya,semuanya tak betul dan ada shj 'point' yg dia cari utk menumpaskan kawannya

>>sering mengkritik sinis dan memperlekeh segala tindak-tanduk kawannya. apa shj yg dilakukan oleh kawannya,sering dicemuh dan diperlekeh. seolah2 tak dihargai, bagaikan dia Raja, Sultan, Permaisuri. Takde sape boleh menandinginya. Konon macam dia bagus sangat sampai sanggup melukakan hati kawannya.

>>Ada je masalah yang nak ditimbulkan, baru je nak aman kejap, namun dia tetap nak mencari perselisihan, membangkitkan pergaduhan. api hasad dengki perasaan tak puas hati terhadap kawan tak pernah terpadam dari hidupnya..

Aku nak pesan kat diri aku dan kawan2 lain, cubalah menjadi 'kawan yg menggembirakan' drpd menjadi 'kawan yang 'menyakitkan hati'. Memang aku tak sempurna,namun aku akan cuba untuk jadi kawan yg terbaik utk rakan aku...

No comments: