Friday, July 23, 2010

Memori Hujan Kanak kanak vs Remaja

Langit semakin mendung, kelihatan awan di angkasa bertukar kelabu, ketika ini, turunlah hujan membasahi bumi. Kanak kanak di 1 blok perumahan polis seksyen 20 shah alam riang ria menyambut turunnya hujan. sekitar 20 lebih kanak kanak bersorak ria, mandi bersama sama dalam hujan.

Hubungan yang keruh juga boleh tiba-tiba menjadi baik disebabkan hujan. kekeruhan itu tidak berlanjutan lama.. indahnya alam kanak kanak. sekarang apabila umur kian meningkat, rakan rakan sepermainan dulu tiada lagi disisi.. semua hilang dalam sekelip mata.

Tiada lagi gelak tawa mereka ketika bermain hujan dahulu. sorang2 pergi meninggalkan taman perumahan yang penuh dengan memori itu . dan aku?? Aku juga bakal mengikut jejak mereka. dapatkah lagi aku berkejaran ketika hujan, jadi model syampu di tengah2 jalan, dan bebas bersuka ria dlm hujan?? Sungguh, Hujan memang menggembirakn aku.

Tahun 2010, aku merasai lagi kenangan yang dulu, memori dulu menggamit perasaan setelah bertahun tahun tidak menyerah diri pada hujan, hehehe ^_^ sahabat2 lama bermain di ingatan. Julai 2010,kami berkejaran di tengah2 hujan,, ahhh! sejuknya, tapi langsung tak mematahkan semangat aku. hahahaha. sesetengah warga kolej sutera membuka tingkap dan memandang pelik pada kami, mungkin mereka akan kata kami gila bermain hujan dlm keadaan lebat.

“Weyhh korang, sini best do!”teriak Alin. dan kami bergerak menuju ke genangan air itu. berebutan lah kami melompat lompat dalam genangan air tersebut. Gelak tawa dan canda kami memeriahkan suasana, kami merasa bahagia, dan terasa dunia itu milik kami.

Kami terus bermain, saling melempar air, berkejar-kejaran dan menjerit bersama memecah bunyi hujan yang lebat. Terasa beban hilang semua. Terima kasih kawan kawan untuk memori Hujan ini.

mana aku? carik cepat carik, hahahah. aku terkepit!

No comments: