Saturday, June 19, 2010

Cerita Tentang Dia

cerita tentang dia.
ini adalah cerita tentang dia.
cerita ini adalah tentang hidupku. cerita ini berbentuk soalan dan jawapan.


dia, siapakah dia?
dia adalah seseorang insan yang bertakhta dihati ini sejak azali lagi.

dia, dia male ke female?
dia adalah male.

dia, kenapa dia?
kerana dia adalah segala-gala nya untukku.

dia, apa yang dia telah buat?
segalanya yang baik tentang aku adalah kerana dia.

dia, contohnya?
dia menjadi tempat aku meluahkan perasaan, dia akan sentiasa ada walaupun aku didalam kesusahan, dia kan tetap ada walaupun aku telah menyakiti hatinya.

dia, sayangnya dia kepada kau?
ya, dia sangat sangat menyayangiku.

dia, sayangkah kau kepada dia?
aku teramat sangat menyayangi dia, aku tidak dapat membayangkan hidupku tanpa dia.

dia, wah! sungguh besar ertinya dia kepada kau?
ya, dia teramat sangat besar ertinya kepadaku.

dia, sanggupkah kau melakukan sesuatu demi dia?
aku sanggup mati kerana dia.

dia, kenapa sampai begitu sekali?
kerana dia adalah BAPAKU.


Selamat hari Bapa kepada Ayahku : Salman bin Yapimin . semoga diberkati umur dan rezeki ayah . aku sayang ayah . ayah adalah lelaki yang segala2nya buatku .
walaupun ketika aku senang , aku mencari kawan2ku , dan kadang2 mencarimu dikala aku dalam kesusahan . minta maaf ayah . aku akan membalas jasa ayah .
sayangilah ayahmu , dikala dia masih hidup ataupun yang sudah meninggal dunia . sesungguhnya tanpa dia , tiadalah kita didunia ini.

4 comments:

wiwin samsudin said...

wah!ni lah anak kesayangan salman
hahaha

ciek niena said...

owh, sweet nyer liyka.. musti bahagia ayah lyka dpt anak cm lyka :) huhuhu

Lyka | Ezura said...

awien> wahwahwah.. ingat lagi kau kat mr. salman eh. hahahah.

niena> huishh, takdenye.. lyka ni byk myusahkan dia niena..

"ana" Muslimah ♥ said...

aku myayangi abahku... (^_^)

p/s ; sma2 kita chayok2 tuk kbaikkan!.. :)