Tuesday, August 3, 2010

Kekeruhan Puisi Teh Ais

tolong. tolong beri aku sedikit masa untuk berucap dengan penuh perasaan .

Wajah ku keruh, sekeruh air teh ais
Cukup untuk menggambarkan
Kekusutan otak
Kekeruhan emosi

Aku terus menaip
Menekan punat punat
Menggoreskan semua rasa
Agar hati ini puas

Aku, mahu perubahan
Tapi mana nak cari
Aku masih menggores
Menconteng sebuah kekosongan

Aku yang selalu merasa kosong
Tak mampu memandang mereka
Terus berjalan tiada arah
Menyarung topeng koyak

Kenapa dengan hidup aku ?
kau mahu hidup dalam kepalsuan?
Tidak. aku tak mahu .
Jadi mengapa kau ego

Ya,
Kadang ku lupa kekosongan itu sudah pun terisi
Terisi ruang dan waktu
Tapi dengan ego
Ku menafikan

Dunia ini terasa bohongnya
Di tengah ramai itu aku sepi
Sepi ini suka menjenguk diri
Dan aku bagaimana?
aku terus diam menghadapi semua

terima kasih buat anda kerna sudi mendengar. :)

No comments: