Friday, August 27, 2010

Dia akan sentiasa bersemadi dalam hati ini..

Assalammuailaikum. tak sangka pejam celik pejam celik lagi 2 minggu nak raya. lagu raya dah mula berkumandang. kat kediaman kolej kerawang, dari 1 bilik ke 1 bilik lagu raya berkumandang. sedihnye la bila jadi perantau ni.

Kadang-kadang bila sorang sorang dengar lagu raya, bergenang air mata.. teringat nenek tersayang yang sudah pergi 5 bulan lepas. aku panggil arwah nenek Opah, dia rapat dengan aku, kadang2 arwah selalu bercerita dengan aku.. rindu nak dengar arwah bercerita lagi, aku tau tu semua hanya tinggal kenangan. kalau arwah berjalan, aku selalu pimpin tangan dia.. naik tangga, aku genggam lengan dia..

Arwah opah kalau datang rumah aku, dia akan tidur dengan aku. tapi tak sampai 3 jam aku akan pelan2 seret bantal ngn selimut tidur kat ruang tamu. bukan ape pun, just sebab aku panas..arwah dah tua, so nak tidur , kenalah perlahan kn kipas.

Bila arwah dah tiada, terasa sangat kehilangan dia, lagi-lagi aku sorang cucu perempuan yang tak dapat menghadiri hari pengebumian arwah, sebab aku aku ada kat terengganu, dan hari tu aku ada Mock Meeting. Sedih sangat sangat bila tak dapat menatap wajah arwah buat kali terakhir. Tahun ni tahun pertama aku beraya tanpa arwah OPAH, dan panggilan OPAH tak lagi kedengaran seperti dulu.. :'( Aku sayang Opah..

Semoga Allah mencucuri rahmat dan menempatkan arwah Opah dikalangan mereka yang beriman. Al-Fatihah..

No comments: